2019. május 20., hétfő

Waldorfos olimpiai ruha készítése

Az 5.-es waldorfos gyerekek egész évben az olimpiára készülnek. Erre az alkalomra kell nekik készíteni egy olimpiai ruhát. Én így készítem:

70x150 cm-es fehér vászonra lesz szükség. Ebből 10x150 cm az öv, 60x150 cm a ruha.

Először mind a 4 oldalról beszegtem az anyagot. Utána mindkét  irányban félbehajtom az anyagot. Egy 15 cm átmérőjű kört kivágok, és ezt is kétszer félbehajtom, és kivágom a nyak nyílását.


Cikk cakköltéssel beszegem a nyakkivágást.



Fontos, hogy a cikk cakk külső öltése pontosan az anyag szélén legyen, így egyáltalán nem foszlik az anyag.


Kb. 1,5 cm-enként bevágom a nyílást 0,5 cm mélyen.


1 cm szélesen visszahajtom az anyagot, és levarrom. Fontos, hogy abba az irány hajtsam vissza a nyakat is , mint az oldalak szegését!



Levasalom a vállát, mert ezen a vonalon tűzöm meg a hajtásokat. A nyaktól indulóan 3, 9, 12, és 18 cm-nél bejelölöm.


Letűzöm a két hajtást, és levarrom.




Összevarrom a két oldalát az aljától 10 cm-re, a vállától 25 cm-re. Végül szétvasalom.




A gyerekek a festett mintát külön anyagra készítik. a kis anyaggal könnyebb bánni, és még véletlenül se lesz festékes a ruha ott, ahol nem kéne.




 


Végül elkészítem az övet. Fontos, hogy be legyen avatva ez az anyag, mert be fogják festeni a gyerekek az olimpián az öveket, és csak így fogja be jól a festék!

Ez a méret a 25 gyerekből 17-nek jó lett. DE volt akinek 10 cm-rel hosszabbat, rövidebbet, szélesebbet, vagy keskenyebbet csináltam. A szélesebbhez egy kicsit nagyobb, a keskenyebbhez egy kicsit kisebb nyakkivágást készítettem, és a vállon a hajtások is másképp alakultak.
Fontos, hogy ne legyen túl hosszú, mert az zavaró a futásban, magasugrásban!!!!

Szerintem nagyon könnyű elkészíteni. Nekem kb. 3/4 óra alatt kész is lett!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése