2020. október 23., péntek

Ruha varrás

Már régóta tervezem, hogy megmutatom a ruháimat, amit mostanában varrtam.

Az életünk minden területének meghatározó része a magyar hagyomány. Nem kivétel ez alól az öltözködés sem. 16 éves korom óta csak szoknyát hordok és magam varrom a ruháimat. Nem hordok népviseletet, de a ruháim megvarrásához az ihletet a magyar népviselekből merítem.

Az őszi-téli rháimat kordbársonyból varrom. Nem egyszerű olyan anyagot találni, aminek jó esése van.




A felső brokátból készült.


A nyakláncot is én fűztem.


Ez már egy nyáriruha vászonból. Keresztszemes hímzéssel és borsókával.


Ez egy vastagabb anyag, ezért nem lehetett beráncolni.

 
Ezen semmi díszítés nincsen, mert az anyag önmagában annyira szép...
(Ikea ágyneműhuzat:))))


Munkaruha :)

Gondban voltam azzal, hogy mit vegyek fel itthonra, mióta állataink, meg veteményesünk van. Utáltam mackónadrágba lenni, de féltettem a szép ruháimat. Végül varrtam 3 szoknyát és 3 kötényt. Hagyományosan kézzel beráncoltam őket, a szoknya is kötős, nem cipzáros. Nagyon jól tudom variálni őket egymással is. Nem féltem őket, ha fejésnél rácsöppen a tej, vagy gazoláskor földes lesz, mert ezek pont erre készültek. Nagyon jól érzem magam bennük, és a férjem is imádja, ha kötényben vagyok. Csak a futár lepődik meg, amikor ilyen ruhában megyek ki a csomakért! :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése